عمر گل لاله

عمر گل لاله

عمر گل لاله

عمر گل لاله

زندگی با پدر زیبا بود


خانه روشن از آن سیما بود


دیده از دیدنش بینا بود


در جهان گوهری بیتا بود

 



پدر

سایه ای بود و پناهی بود و نیست

شانه ام را تکیه گاهی بود و نیست

سخت دلتنگم ،  کسی چون من مباد

سوگ ، حتی قسمت دشمن مباد

گفتنش تلخ است و دیدن تلخ تر

" هست " ناگه " نیست" گردد در نظر

باورم شد ،  این من ناباورم

روی دوش خویش او را می برم!

می برم او را که آورده مرا

پاس ایامی که پرورده مرا

می برم در خاک مدفونش کنم

از حساب خویش بیرونش کنم



امشب شب آرزوها یا همون لیله الرغائبه

میگن امشب رفتگان منتظر فاتحه ای و سلامی و صلواتی و خیراتی هستن

به تو فکر میکنم امشب

دلم برای مادر بزرگ هم تنگ شده

روحتون شاد

برام دعا کن پدر عزیزم

دعا کن

که نمی خوام جز آدمایی باشم که اسیر حسرت میشن

دوستتون دارم



دیشب خوابتو دیدم

پس از مدت ها

جلوی خونه قدیمی

تو محله قدیمی

انگار فقط من می دونستم که مردی

دویدم سمتت

در آغوشت کشیدم

و بلند بلند گریه کردم

تو هیچ واکنشی نشون ندادی

فقط نگاهم کردی

خدا کنه ازم راضی باشی

چقدر جوان  شده بودی!

کاش دیشب از خواب بیدار نمی شدم.......






دیگر خجالت می کشم که بگویم

 نبودنت را باور ندارم

برای باور

 10 سال زمان کمی نیست،

اما برای فراموشی ...

 اندک است.

تو رفتی

بی خداحافظی

و اندوهت هنوز دل را

 گاهی

 آزار می دهد،

  خجالت کشیدم که بگویم همیشه،

خجالت کشیدم که بگویم همیشه از نبودنت رنج می کشم.

باورش سخت است که نیستی،

نیستی تا بار رنج های بزرگ  کودکت را بر شانه های کوچکش حس کنی ،

نیستی تا دستهای کوچک کودکت را بفشاری و بگویی هنوز هم زیباست!

نیستی تا شانه هایت تکیه گاهی برای سرم باشد

 و پیراهنت اشک هایم را با  تارو پودش از گونه های خیسم برباید.

نیستی دیگر

 هرگز!!

باید باورم بشود

و من خجالت می کشم

خجالت می کشم که

 بی تو

بی تونفس می کشم

بی تو راه می روم

بی تو می خندم

بی تو در آغوش می کشم

....

من هنوز هم خجالت می کشم

خجالت می کشم از روی تو

از نگاه تو

که دیگر نیست

اما هست.

اما باقی است.

تا همیشه...

تا ابد.......

در ذهنم.

در خیالم.

در رویاهای شبانه ام.

من هنوز هم تو را در آغوش می کشم

هر شب

و

  هنوز هم خجالت می کشم

من بی تو اگر چه زنده ام ، اما در حقیقت مرده ام .

پدر خوب و مهربونم روزت مبارک

همیشه روز توست

روز شانه های مهربان تو

روز دستهای گرم تو

و روز تو





خوش به حالت که رفتی

منم می خوام بیام

می دونم خدا مهربونه

خیلی زیاد

امشب هم مضخرفه



پدر







نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد